Jdi na obsah Jdi na menu

Jak namíchat barvu pro malbu portrétu nebo pro figurální malbu

23. 3. 2016

Malování tělových tónů je obecně založeno na míchání červených a žlutých odstínů.  Tyto odstíny jsou však vždy příliš syté a je nutné výsledné směsi tlumit doplňkovou nebo šedou barvou. K realistickému zobrazení barvy pokožky je však nutné brát v úvahu další souvislosti, které ovlivňují vzhled a barvu tělových tónů. Mezi tyto faktory především patří, druh, barva a teplota osvětlení modelu, vlastní lokální barva kůže a oblast modelu, kterou chcete malovat apod. (viz. předchozí návod 3 barevné zóny tváře)

Nicméně je vždy důležité vědět kde a jak začít. Tento krátký návod vám poskytne vodítko k prvotnímu rozhodování, jak namíchat realistické tělové odstíny.

paleta-zakladnich-telovych-tonu.jpg

Základní barevnou směs namícháte ze žlutého okru s přídavkem červené barvy např. kadmia červeného. Výslednou oranžovou barvu ztlumíme ultramarínovou modří a následně bílou barvou

1.-zakladni-smes.jpg

Tělové odstíny je třeba míchat v různých tonálních i barevných variací, dle aktuální potřeby. Výslednou barvu můžeme namíchat s větším podílem žlutého okru nebo větším podílem červené, modré nebo bílé barvy atd.

2.jpg

Pro malbu portrétu nebo figury potřebujete i studené modrošedé a zelenošedé odstíny. Tyto barvy využijete především v oblastech přechodů světel a stínů. Bez těchto doplňkových barevných směsí bude vaše barvy kůže vypadat příliš monotóně a nerealisticky. Tyto odstíny lze namíchat například z přírodní umbry a malého množství zelené barvy.

3.jpg

V případě míchání tmavých odstínů si připravte základní barevnou směs, kterou následně upravíte přídavkem např. umbry pálené nebo umbry přírodní.

4.jpg